Моніторинг читацької компетентності учнів


Моніторинг читацької активності


На сьогоднішній день шкільна бібліотека – інформаційний центр школи. Вона проводить інформаційно – бібліотечну роботу з обслуговування учнів, вчителів, інших співробітників школи, батьків.
Основною метою шкільної бібліотеки є найбільш повне забезпечення користувачів інформацією. В зв’язку з тяжким становищем бібліотеки (невідповідність змісту книг щодо шкільної програми та незначні поповнення бібліотечного фонду художньою, особливо творами сучасних авторів, та методичною літературою) наша бібліотека дещо знизила показники книговидачі. Книговидача в основному обмежується видачею підручників та програмовою літературою, яка вивчається на уроках читання та української та світової літератури. Завідувач бібліотекою, намагаючись зацікавити учнів проводить різноманітні цікаві тематичні виставки – квести: «Острів книжкових скарбів»; «Ключі від бібліотеки»; виставки – акції  «Читацьке журі», «Альбом кінокадрів» та інші. Також проходять цікаві бібліотечні уроки, традиційним стало свято Посвята в читачі учнів других класів, зустрічі з письменниками, конкурси малюнків до улюблених казок.

 У зв’язку з цим було проведено моніторингове дослідження читацької компетентності серед учнів 2 – 11 класів. У досліджені взяло участь 354 учні



Анкета
на виявлення читацької компетентності у
учнів 2 – х класах.
1.       Які книжки ти любиш читати?
2.       Уяви собі дуже хорошу книгу. Опиши її.
3.       Хто допомагає тобі вибрати книги?
а) батьки;
б)вчителі;
в)товариші;
г)бібліотекар,
д) телебачення.
4. Чи були випадки, коли ти соромився взяти або попросити книжку в бібліотеці?
5. Що ти можеш розповісти про свою домашню бібліотеку ( книги, автори, хто поповнює її склад? )
6. Чи користуєшся ти періодичними виданнями?



Анкета
на виявлення читацької компетентності у
                              учнів 3 – 4  – х класів
1.     Як ти проводиш свій вільний час?
а) спілкуюсь з друзями?
б) займаюсь спортом;
в) дивлюсь телевізор;
г) читаю книги, журнали;
д) щось майструю своїми руками.
2. Які книги ти любиш читати?
а) казки;
б) пригоди, подорожі, фантастика;
в) про техніку;
г) оповідання, вірші,загадки;
д) про тварин, рослини, диво природи.
3. З ким ти обговорюєш прочитані книги.
а) з батьками;
б) бібліотекарем;
в) з друзями;
г) з однокласниками.
4. Яку б книгу ти подарував?
а) найкращому другу;
б) мамі;
в) молодшій сестричці.
5. Що ти можеш розповісти про свою домашню бібліотеку ( книги, автори, хто поповнює її склад? )
6. Чи користуєшся ти періодичними виданнями?
( Якими? Які рубрики читаєш? )
1.      Якби ти був письменником, яку б книгу ти написав? ( Про що? В якій галузі знань? На якій мові? )
2.      Назви свій найулюбленіший твір.
Анкета
на виявлення читацької компетентності у
                               учнів 5 – 7  – х класів
1.Що більше за все захоплює тебе в сюжеті книги (твору)?
     а)  почуття героїв, кохання;
      б) кумедні та веселі події;
      в) незвичайні можливості героїв книги;
      г) таємниці та секрети, які доводиться розгадувати в книзі;
      д) пригоди героїв.
2. Що ти більше за все полюбляєш відтворювати на власних малюнках?
     а) природу: поля, луки, моря, тварин і птахів;
      б) ельфів, русалок та інших неіснуючих тварин;
      в) різні країни, їхній побут, будинки, людей;
      г) карикатури на друзів і родичів;
      д) ти можеш малювати все що завгодно, головне, щоби сам процес був тобі цікавим.
3. Які почуття, на твою думку, має  викликати прочитана книга?
     а) почуття того, що я став учасником якого – не будь розслідування;
      б) що я зміг подумки побувати в багатьох цікавих місцях разом із героями;
       в) що я переживав, радів і кохав разом із героями;
       г) що я посміявся та повеселився, читаючи книгу;
       д) що я побував у казковому світі, де, наприклад, люди можуть літати й рухати речі одним лише поглядом. 
4. Як зазвичай ти читаєш книги?
  а) спілкуючись із друзями та ділячись із ними втішними репліками з книги;
    б) краще за все вночі, щоби ніщо не відволікало;
    в) у будь – який час – мені подобається, коли читання відволікає від повсякденних справ;
    г) у вільний час: читаючи книгу, я відпочиваю душею;
    д) зазвичай під час відпочинку або канікул.
5. Які риси героя книги тобі подобаються?
    А) авантюризм, любов до спілкування, діяльність;
    б) героїзм, уміння пристосовуватися у незвичних ситуаціях;
    в) почуттєвість, емоційність;
    г) весела вдача;
    д) потайливість, прагнення розгадати секрет.
Результати https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vTofVNNqzVCCCvNfmoI5Yf4lhkihEJkMH0L_RbNtV35BPufL1jyON7C7T4Ma2zEFg/pub


Анкета
на виявлення читацької компетентності у
                              учнів 8 - 9  – х класів
  1. Як часто ти відвідуєш шкільну бібліотеку?
1 раз на місяць
10 разів на місяць
50 разів на місяць
  1. Чи є у вас домашня бібліотека?
так 
ні.
  1. Які книги за тематикою тобі більше подобаються?
фантастика
про тварин
казки
пригоди
вірші
комікси
детективи
класика
інші.
  1. Яку роль книга відіграє у твоєму житті:
другорядну
велику
першочергову
не останню роль.
  1. Ти згоден з тим, що без постійного духовного спілкування з книгою немислиме:
життя народу
життя нації
життя людства
життя сучасної людини?
  1. Книга сприяє розвитку:
інтелектуальних здібностей, духовного збагачення;
інтересів людини;
розумових здібностей;
інтересу до навчання.
  1. Книга повинна стати для тебе:
другом;
порадником;
учителем, наставником;
другом, наставником і мудрим учителем.
  1. Чи користуєтесь ви довідковими виданнями?
так
ні
  1. Чи отримуєш необхідну інформацію у бібліотеці?
так
ні 

Анкета для батьків

 "Чи достатньо ви цікавитеся своїми дітьми?"

  1. Чим цікавиться ваша дитина?
  2. В якому віці вона навчилась читати і писати?
  3. Якому заняттю надає перевагу?
  4. Як часто дитина ставить вам запитання?
  5. На які теми любить фантазувати ваша дитина?
  6. Чи можете ви навести приклад вирішення вашою дитиною якихось  проблем?
  7. Чи звертається до вас ваша дитина за допомогою при виконанні за¬вдань та вирішенні проблем?
  8. Чи вважаєте Ви, що у вашої дитини є особливі здібності до певного  виду діяльності? У чому вони проявляються?
  9. Коли саме було виявлено ці здібності?
  10. Результати дослідження https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vS-YW0HcuXpEpLZXUCh1rveuXPC1GMqovIObIlJ-htvdG81UmBgJb-yCSjcxhd1-g/pub


Немає коментарів:

Дописати коментар