Методична робота


Нова бібліотека - новій українській школі. (Матеріали до МО шкільних бібліотекарів Лука - Мелешківської ОТГ) Перегляд


Який він сучасний педагог?

(роз'яснює Микола Скиба, експерт напрямку "Освіта"

аналітичного центру "Український інститут майбутнього")




"Нова бібліотека - Новій українській школі"
 (презентація для МОШБ 
Лука - Мелешківського ОТГ)



Інноваційні технології - що це? 

Як використовувати їх в процесі навчання?





Еллектронне портфоліо бібліотекаря
(Методичні поради)


Картинки по запросу електронне портфоліо бібліотекаряЕпіграф
Що скажуть про тебе інші,коли ти сам про себе нічого сказати не можеш. 
(Козьма Прутков)

Термін "портфоліо"
Термін "портфоліо" (або "портфель") прийшов до нас з педагогіки, політики, бізнесу, журналістики.
Наприклад, міністерський портфель, портфель інвестицій, редакційний портфель.
Портфоліо може бути як на папері, так і в електронному вигляді.
Електронне портфоліо може зберігатись локально (бути доступним лише визначеному колу людей) і
глобально (бути доступним для всього світу — для користувачів інтернету). Глобально доступне
портфоліо інакше називається веб-портфоліо.
Портфоліо - це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки індивідуальних досягнень за
певний період часу.
Портфоліо являє собою спосіб фіксування і накопичення робіт і документів бібліотечних працівників, що
зв'язує окремі аспекти його діяльності в більш систематизовану і повну картину і є ефективною формою
оцінки результатів професійної діяльності (за останні три-п'ять років).
Портфоліо відображає динаміку професійного розвитку фахівця, служить формою обговорення і
самооцінки результатів його роботи.
Дозволяє самостійно встановити зв'язку між попередніми і новими знаннями, вміннями,
напрацюваннями.
Мета портфоліо 
накопичення досягнень;
  • відслідковування індивідуального професійного прогресу;
  • представлення діяльності та професійного розвитку за певний період часу.
Завдання портфоліо
  • проаналізувати і узагальнити свою роботу;
  • зв'язати воєдино окремі аспекти своєї діяльності;
  • відобразити свого професійного росту;
  • представити досвід своєї роботи найбільш повно і ефективно.
Портфоліо дозволяє продемонструвати динаміку найбільш значущих для оцінки професійної компетенції
продуктів теоретичної і практичної діяльності, а також створити індивідуальний портрет педагога,
систематизувати, проаналізувати і кваліфіковано представити його професійні досягнення
Функції портфоліо
  • аналітична - аналізує та узагальнює роботу фахівця;
  • діагностична - фіксує зміни за певний час;
  • змістовна - розкриває спектр робіт, що виконується;
  • модельна - відображає динаміку професійного розвитку, демонструє стиль роботи, допомагає
  • спланувати діяльність;
  • мотиваційна - відзначає результати діяльності;
  • накопичувальна - відображає досягнення працівника (грамоти, дипломи, посвідчення, сертифікати і т.п
  • .) та розкриває спектр виконаних творчих робіт (проекти, дослідження, сценарії заходів,
  • бібліографічна продукція і т.п.);
  • рейтингова - дозволяє визначити кількісні та якісні індивідуальні досягнення;
  • рекомендаційна - представляє особу при зміні роботи;
  • розвиваюча - забезпечує безперервний процес навчання і самоосвіти.
Практична значимість портфоліо
  • атестація в майбутньому;
  • систематизація діяльності власника портфоліо;
  • фактор, який стимулює професійний розвиток.
Види портфоліо
  • портфоліо-власність (збирається для себе)
  • портфоліо-звіт (для інших)
  • службовий портфоліо
  • професійний портфоліо
  • особистий портфоліо
  • тематичний портфоліо



  • Моделі портфоліо
Модель
Мета створення
Портфель досягнень (для себе і для інших)
Оцінити прогрес в дослідницькій, професійній і творчій
діяльності;
Портфель-самооцінка (для себе)
Показати прогрес чи регрес в окремих аспектах професійної
діяльності;
Портфель-звіт (для інших)
Показати успішність і довести прогрес дослідницької,
професійної та творчої діяльності
Типи портфоліо
Портфоліо документів
Включає сертифіковані (документовані) досягнення бібліотекаря:
  • дипломи (всеукраїнського, обласного, міського, районного, шкільного тощо рівнів)
  • грамоти
  • свідоцтва
  • посвідчення
  • довідки
  • сертифікати.
У розділі розміщують копії документів.
Портфоліо робіт
  • збір матеріалів, які відображають основні напрямки і види діяльності;
  • опис основних форм і напрямів творчої діяльності;
  • зібрання різних творчих, проектних, дослідницьких робіт бібліотекаря;
  • конкурсні роботи;
  • проекти розвитку бібліотеки;
  • виступи на семінарах, методичних об'єднаннях, педрадах;
  • сценарії різних масових заходів; електронні документи - різні презентації, розробки на допомогу
  • проведення бібліотечних уроків;
  • відеозаписи, фотоальбоми різних заходів;
  • друковані роботи;
  • якісна оцінка професійної діяльності бібліотекаря за параметрами: повнота, різноманітність,
  • оригінальність, переконливість матеріалів, динаміка і творча активність і т.п.
Портфоліо відгуків
Ставлення бібліотекаря до різних видів діяльності включає:
  • письмовий аналіз ставлення бібліотекаря до своєї діяльності та її результатами (тексти висновків,
  • рецензії, відгуки, резюме, рекомендаційні листи, рефлексію та інше);
  • оцінку заходів колегами, методистами ОМЦ, адміністрації школи, методичних об'єднань предметників
  • і т.д .;
  • самоаналіз діяльності та її результатів.
можна конструювати або «комплексні» моделі портфоліо (які включають в себе описані типи як розділів),
або «прості» (реалізують один з названих типів) види портфоліо Особистий портфоліо або?
«Професійний портрет шкільного бібліотекаря» Ідеальний варіант особистого портфоліо - комплексний,
що включає всі типи портфоліо: портфоліо документів + портфоліо робіт + портфоліо відгуків. Крім
цього, доцільно включити так званий «портрет», який найкраще розмістити на самому початку.
«Портрет» розповідає про особистості бібліотекаря. Пропонується виконувати в формі резюме. Акцент в
резюме необхідно зробити на наявній досвід бібліотекаря: в самоосвіті, в проектній діяльності, щодо
використання в практиці сучасних інформаційних технологій. Резюме - це короткий опис з наданням
основних фактів і важливих деталей з вашої біографії. в одному документі (формат А4, максимум з двох
сторін) коротко і ясно викладіть тільки найважливішу інформацію про вас і вашу роботу; зберігайте
комп'ютерний файл зі своїм резюме, щоб було простіше оновлювати його і вносити необхідні зміни;
перед тим, як надіслати або передати кому-небудь своє резюме, внесіть необхідні зміни і доповнення;
перевірте орфографію. Друкуючи резюме, використовуйте папір хорошої якості. Можна включати в
особистий портфоліо свої роздуми у вигляді есе. Наприклад, відразу після «портрета» - роздуми на тему
«Професія шкільного бібліотекаря» або «Місія шкільної бібліотеки в сучасній школі». А перед
програмою розвитку бібліотеки або конкурсною роботою -раз'ясненіе, чому ви обрали саме цей
напрямок або тему. Такі есе демонструють професіоналізм бібліотекаря, його ставлення до роботи та
здатність її аналізувати, робити висновки, бачити перспективи. В особистому портфоліо можна
розмістити результати професійного тестування і лист самооцінки професійних умінь і навичок.
Тематичний портфоліо
Заняття будь-якої темою. Наприклад, шкільні бібліотекарі часто працюють вчителями-предметниками -
викладають краєзнавство, МХК, естетику, основи бібліотечно-інформаційної грамотності та ін.
Використання тематичного портфоліо дає можливість згрупувати наявні матеріали і правильно
розставити акценти, щоб надалі аналізувати свою роботу, намічати її перспективу і демонструвати свій
професійний рівень.
Тематичний портфоліо може включати:
  • План (структуру, схему);
  • Пояснювальну записку, де наводиться коротка інформація про автора, форму подання матеріалу і т.п.;
  • Обгрунтування теми (предметного курсу), своє бачення даної теми, яких результатів очікуєте;
  • Програму курсу (плани, технологічні карти або розробки уроків, бібліотечних занять);
  • Роботи дітей (анкети, тести, відгуки на проведені уроки, відгуки на літературні твори, малюнки);
  • Самоаналіз проведеної роботи;
  • Фактографический матеріал за темою (списки літератури, копії статей, схем і т.д.);
  • Відгуки колег, вчителів на проведені заняття;
  • Підведення підсумків, визначення перспектив.
Методика формування портфоліо
  • Для чого я хочу створити портфоліо?
  • Що я включу в портфоліо?
  • Як буде організований портфоліо? (Перелік матеріалів портфоліо спочатку - обов'язково)
Організація і оформлення портфоліо
Головна вимога, щоб він був логічно вибудуваний.
Можна оформляти у вигляді файлової папки з заголовками розділів;
Кожну роботу, документ, підбірку матеріалів розміщуйте в окремий файл;
Кожен елемент портфоліо бажано датувати, щоб можна було простежити динаміку;
У друкованому варіанті з переліку обов'язкові посилання на документи або їх копії із зазначенням номера
додатка;
В електронному варіанті для зручності навігації доцільно оформити гіперпосилання на документи та
інші матеріали з презентації портфоліо і переліків; Зробіть копії документів.
Орієнтовна структура портфоліо
Візитка бібліотекаря
(Розділ включає загальні відомості про бібліотекаря)
  • Прізвище, ім'я по батькові
  • Дата народження
  • Кваліфікаційна категорія
  • Освіта (що, коли, де закінчила, спеціальність)
  • Стаж
    • загальний
    • бібліотечний
    • роботи в даній школі
  • Нагороди, рік
  • Підвищення кваліфікації (рік, де, назва курсів, кількість годин)
  • Тема самоосвіти
  • Застосування нових технологій бібліотечних, педагогічних (проектна, інформаційно-комунікаційна,
  • бібліотерапія, критичного мислення і т.п.)
  • Контактна інформація
    • е-mail
    • сайт
Есе. Мотиваційне есе
У мотиваційному есе необхідно розкрити наступні питання:
  • Причини, які спонукали Вас подати документи на цей конкурс.
  • Ваше бачення для чого існує та на що впливає бібліотека.
  • Якою Ви бачите свою бібліотеку через 5 років.
  • Які існують обмеження (що заважає та чого бракує) для створення бібліотеки Вашої мрії.
  • Уявіть, що обмежень не існує. Які Ваші перші кроки до успіху.
Нормативні документи
Документи з організації та змісту роботи шкільної бібліотеки
  • нормативні,
  • директивні,
  • рекомендаційні
Показники роботи шкільної бібліотеки
  • звіти
  • таблиці
  • графіки, діаграми
Досягнення читачів
  • список учасників і переможців конкурсів, марафонів, веб-квестів та інших заходів для читачів
  • список учасників і переможців конкурсів, марафонів, Інтернет-вікторин та інших заходів школярів, в
  • підготовці яких безпосередню участь брали бібліотекарі
  • перелік творчих робіт читачів
Творчі роботи читачів
  • доповіді, реферати, навчально-дослідні проекти
  • малюнки, фото (схеми) макетів (моделей)
  • авторські вірші, оповідання, статті
  • електронні продукти, фотомонтажі, відео-аудіозапису
Досягнення бібліотекаря
  • список проведених семінарів, відкритих бібліотечних уроків, майстер-класів
  • результати участі в професійних і творчих бібліотечних заходах
  • тема самоосвіти, список літератури, яку вивчала за темою, звіт за темою
  • перелік публікацій
  • розгорнутий план дослідницької роботи
  • перелік інформаційно-комунікаційних технологій, які використовує в професійній діяльності,
  • технологій навчання дітей з проблемами розвитку
  • список авторських програм і науково-дослідних проектів




Методична скарбничка
  • авторські розробки (сценарії, конспекти, розгорнуті плани, слайди), бібліотечних уроків, позакласних
  • і виховних заходів
  • розгорнуті плани проведених бібліотекарем семінарів, «круглих столів», майстер-класів
  • методичні рекомендації, публікації, доповіді, статті
  • авторські програми гуртків, факультативів і навчально-дослідних проектів
  • електронні продукти, фото-відео-аудіозапису
Оцінка діяльності, самооцінка
Примітка:
  • авторам слід уникати непотрібних матеріалів, що не мають інформаційну значимість;
  • в кожному з розділів портфоліо рекомендується робити посилання на копії необхідних документів
  • (свідоцтва, сертифікати, дипломи, посвідчення, грамоти, тощо).
Електронне портфоліо - форма подання діяльності працівника
шкільної бібліотеки, виконана за допомогою будь-якої
комп'ютерної програми: PowerPoint, Publisher, Dreamweaver
або будь-яких конструкторів сайтів.

Еллектроне  портфоліо шкільного бібліотекаря. Методичні рекомендації. Перегляд

Кольоровий дивосвіт поезії. Стаття в газету "Подільська зоря". Перегляд

Кольоровий дивосвіт поетичного слова
Поезія -  це завжди неповторність,
якийсь незримий дотик до душі.
Ліна Костенко
        У ці незвичайні передноворічні дні, коли зима взяла відпустку на
невизначений турнір, коли природа перебуває в осінньо – зимовому сні, у
Комнальному закладі «Закладі загальної середньої освіти – ліцеї Лука –
Мелешківської сільської ради» розцвіла квітка поезії. Її чудовим ароматом
наповнилась аудиторія, у яку завітала наша талановита односельчанка,
поетеса Людмила Юхимівна Андрусяк. Учні 10 – 11 класів із захопленням
слухали вірші у виконанні автора. Відбулася презентація третьої збірку
Людмили Юхимівни «Земляни». Звучала поезія на різну тематику: про
минуле і сьогодення, про похмуру погоду і моральні якості людини. Суть 
творчості поетеси – реальне відображення радості й печалі пережитого.
      Була поетеса вражена тим, що такі учні, як Тищенко Яна, Слободян Аліна,
Мартинюк Микола та Мартинюк Віктор розповідали її поезію напам’ять.
А коли Людмилу Юхимівну запитали, які вона дала б  настанови
випускникам, що готуються до складання ЗНО, вона порадила їм багато
читати, розширювати свій кругозір, набувати життєвого досвіду.
    Сподіваємося, зустріч з поетесою та неповторний цікавий поетичний світ
образів, який поставав в уяві слухачів, торкнувся їхніх душ. А Людмилі
Юхимівні від усієї душі ми бажаємо міцного здоров’я та творчих злетів.
Завідувач бібліотекою
 КЗ «ЗЗСО – ліцею Лука – Мелешківської 
сільської ради» Вітюк Н.М.
24 грудня 2019 р.
  З дозволу автора публікую поезії з її збірок.
Збірка «Спогад», 2004р.
Подільський край


Я наче народилась знов на світі,
В таку пору – у журавлину просинь.
І скільки прожито на світі літ,
А я живу, закохана у осінь.


Закохана – інакше не сказать! –
В оці ліси, в багрянець всі одіті.
І в журавлів, що в даль ген – ген летять,
За те, що є Поділля в цьому світі.


Так, без Поділля й днини не прожить,
Як не прожить без Сонця в цьому світі,
Як без дюбові, що в серцях горить,
Як без джерел, що йдуть в великі ріки.


Моє Поділля – неповторний край
З піснями самобутніми й танками,
Чи в щедру осінь, чи в цвіту розмай,
Чи у жнива з пшеничними вінками.


Горджусь тобою, бо твоя дочка!
В мені ти неповторне щось відкрило.
Твої гаї, поля і осінь золота
Навіки моє серце полонили.
                                           20.10.1990
Із збірки «Все, що зову життям», 2006
Пора вже жити Україною


Пора вже жити Україною,
Пора згадати всіх синів,
Що за свободу її гинули,
Не дочекавшись світлих днів.


Колоніальний гніт повалений.
Ти – суверенна, вічна Русь!
Наш жовто – синій прапор над державою.
І я скажу: нарешті я горджусь.


Тут солов’їний рай в квітучім травні.
І жайвором оспівані поля.
І безподібні тут дівчата славні.
Життям і цвітом пахне тут Земля.


Забудь ти марити заокеанською країною.
Для серця втіхи там, повір, нема.
Давайте будем жити Україною,
Поки живем, поки вона для нас жива!


Посміхнись 


Посміхнись у лютневу холодну метіль,
Посміхнись у заплакані вицвілі очі
І пробудиш у серці зернятко надії,
І хтось жити, як вперше, захоче.


Посміхнись, і не треба багато зусиль
Добрий настрій комусь дарувати.
Посміхнись, і на сотні віддалених миль
Будуть тепло тебе пам’ятати.


Посміхнись в незнайоме обличчя сумне,
І воно тобі теж посміхнеться.
Вже, дивись, руку дружби тобі подає,
А можливо, й знедолене серце.


Посміхнись, подаруй добрий слід на лице,
І не треба вже більше нічого казати,
Бо у добрій усмішці – добрий настрій живе.
Тільки треба частіше його дарувати.


Із збірки «Земляни», 2013


Ідіть, мої вірші, між люди


Ідіть, мої вірші, між люди.
Ідіть через світло і тьму.
Нехай моє слово прийметься усюди,
Хай хтось посміхнеться, хтось зронить сльозу.


Ідіть, не даремно ж бо б’є джерело,
Із русла якого течуть плідні строки.
Ідіть, хай, як зерно, що в полі зійшло
У душах палає з любов’ю крізь роки.


Ідіть, мої вірші, між люди в світи.
Ідіть, вам ще жити і жити,
Чекати зозуль, райську зелень весни,

І очі комусь в світ прекрасний відкрити.





Презентація досвіду роботи

 (Матеріали до атестації)




Знаймо наших!

Презентація книги нашої односельчанки
 Людмили Андрусяк "Земляни"




              Всеволод Нестайко радить прочитати! 

Мої маленькі читачі – це рідні, улюблені діти. Їхню любов я відчуваю щодня, отримуючи величезну кількість листів не лише від окремих читачів, а й від цілий класів.Тому мене дуже непокоїть, коли дітлахи віддають перевагу комп`ютерним іграм, телебаченню, а не книжці.Із великої кількості книжок, написаних вітчизняними і зарубіжними письменниками, я сам дізнавався про різні країни, відкривав для себе дещо нове, пізнавав добро і зло, поринав у фантастичні мрії, і тому мені дуже хочеться, щоб юні читачі також зачитувались творами Марка Твена, Жуля Верна, Майн Ріда і багатьох інших авторів.


Використання можливостей інтернет - 
технологій у роботі шкільної бібліотеки. 

Кінець ХХ - початок ХХІ ст. - час стрімкого розвитку інформаційних технологій,
що призвело до помітних змін у різних видах діяльності, у т.ч. в бібліотечній
справі. З'являються нові напрямки в діяльності бібліотек, впроваджуються нові
види обслуговування. Серед них:

  • Необмежений пошук інформації, необхідної учням, учителям, бібліотекарю.
  • Бібліографічний пошук або вебліографія
  • Використання електронних каталогів та електронних колекцій для

поповнення фонду бібліотеки.

  • Віртуальне довідково - бібліографічне обслуговування.
  • Замовлення документів за допомогою електронної доставки.
  • Використання віртуальних книжкових виставок.
  • Професійне спілкування шкільних бібліотекарів: форуми, блоги, мережеві

співтовариства.

  • Підвищення фахового рівня завдяки дистанційній освіті та самоосвіті

шкільних бібліотекарів.






Немає коментарів:

Дописати коментар